مقطع دکتری : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه علامه طباطبایی(روزانه) – معدل ۱۸/۴۲ – ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸
عنوان رساله : ارزیابی نظام ارزشیابی موجود در بانک های خصوصی به منظور تدوین الگوی مناسب ارزشیابی آموزشی بانک انصار
مقطع کارشناسی ارشد : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه علامه طباطبایی (روزانه) – معدل ۱۸/۷۹ – ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲
عنوان پایان نامه: تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان
مقطع کارشناسی : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه تبریز (روزانه) – معدل ۱۸/۲۵ – ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰
- بانک انصار– معاونت منابع انسانی و آموزش- کارشناس آموزش- از فروردین ۱۳۹۵ تا شهریور ۱۳۹۸.
- بانک انصار– معاونت سرمایه انسانی و توسعه- مسئول کارشناس ارزشیابی آموزشی- از شهریور ۱۳۹۸ تا آذر ۱۳۹۹.
- بانک سپه – مرکز آموزش و توسعه دانش- کارشناس آموزش- از دی ۱۳۹۹ تاکنون.
ابراهیمی، آیت اله؛ کمیزی، اکبر؛ دانا علی.(۱۳۹۷). برنامه ریزی فعالیت های توسعهی فردی(ترجمه). تهران: علم استادان.
- عضو کمیته نظام پیشنهادات بانک انصار از سال ۱۳۹۸.
- عضو کمیته بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبائی.
- ارزیاب کانون ارزیابی در بانک انصار از سال ۱۳۹۷ تا کنون.
- ارزیاب جایزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی از سال ۱۳۹۷ تا کنون.
- بازرس دومین دوره هیات مدیره انجمن علمی فناوری آموزشی ایران.
- مسئول کمیته ارتباط با جامعه و صنعت انجمن فناوری آموزشی ایران از سال ۱۳۹۸ تا کنون.
- عضو انجمن علمی فناوری آموزشی ایران از سال ۱۳۹۷ تا کنون.
- عضو انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی از سال ۱۳۹۷ تاکنون.
- داور فصلنامه علمی-پژوهشی توسعهی استعداد
- داور فصلنامه علمی-پژوهشی The Future of Medical Education Journal
- داور پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه
- داور ششمینهمایش بینالمللی روانشناسی مدرسه
- داور اولین همایش ملی یادگیری سیار
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس اصول طراحی نظامهای آموزشی- نیمسال اول سالتحصیلی ۹۷-۹۶.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس آموزش مبتنی بر روش سیستمها- نیمسال اول سالتحصیلی ۹۷-۹۶.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران-درس کاربرد کامپیوتر در تعلیم و تربیت- نیمسال دوم سالتحصیلی ۹۷-۹۶.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس آموزش و پرورش تطبیقی- نیمسال اول سالتحصیلی ۹۸-۹۷.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس تربیت رسانهای- نیمسال دوم سالتحصیلی ۹۸-۹۷.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران-درس کاربرد کامپیوتر در مشاوره- نیمسال اول سالتحصیلی ۹۸-۹۷.
- دانشگاه پیام نور مرکز گرمی- درس مقدمات تکنولوژی آموزشی- نیمسال دوم سالتحصیلی ۹۳-۹۲.
- موسسه قرآنی امام علی(ع) شهرستان گرمی- درس روانشناسی تربیتی- نیمسال اول و دوم سالتحصیلی ۹۳-۹۲.
- Dana, A., Hatami, J., & Maleki, M. (2019). Evaluation of the quality of provided instruction in e-learning center of Tarbiat Modares University (TMU) from students’ and educational experts’ point of view. Quarterly Journal of Iranian Distance Education. 1(3): 29-38.
- Mohammadimehr, M. Dana, A. (2018). Competencies Needed for General Practitioners to Develop Military Medicine Courses. Journal of Advances in Medical Education. 1(2): 22- 25.
- Dana, A. Mohammadimehr M. (2017). A study on capabilities required in military medicine to develop modular training courses: a qualitative study. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism. 5(3):134-147 (Indexed by Pub Med, ISC).
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، خدیجه علیآبادی، علی دلاور، محمدعلی دهقان دهنوی.(پذیرفته شده- در انتظار چاپ). بازطراحی ارزشیابی و اثربخشی در نظام آموزش و توسعه بانکهای خصوصی: پیشنهاد یک الگوی یکپارچه. فصلنامه علمی-پژوهشی توسعه استعداد.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، خدیجه علیآبادی، علی دلاور، محمدعلی دهقان دهنوی.(۱۳۹۸). واکاوی وضعیت موجود ارزشیابی آموزشی در بانکهای خصوصی کشور(یک پژوهش کیفی). فصلنامه علمی-پژوهشی انجمنآموزش و توسعه منابع انسانی ایران. سال ۶. شماره ۲۰.
- محمدرضا نیلی احمدآبادی، علی دانا. (۱۳۹۶). جستاری بر ابعاد و مولفههای ارزیابی نقادانهی کتب درسی دانشگاهی با تاکید بر اصول طراحی و سازماندهی پیامهای آموزشی. پژوهش نامهی انتقادی متون و برنامه علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال ۱۷. شماره ۷. صص ۲۳۳-۲۱۹.
- علی دانا؛ مژگان محمدیمهر؛ علیرضا خوشدل.(۱۳۹۴).بررسی جایگاه طراحی آموزش به شیوه پودمانی در آموزش پزشکی. نشریه مطالعات آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش. سال ۳. شماره ۲. صص ۵۲-۴۴.
- علی دانا، نسرین ترک، عیسی رضایی.(۱۳۹۴).کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود راهبردهای انگیزشی. فصلنامه علمی-پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال ۶. شماره ۱. صص ۱۴۶-۱۳۱.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، محمدحسن امیرتیموری.(۱۳۹۳). تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی اندازه گیری تربیتی. سال ۵. شماره ۱۵. صص ۱۰۴-۷۷.
- سید کاظم بنی هاشم، عیسی رضایی، مهدی بدلی، علی دانا .(۱۳۹۳).بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلافیت دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره ۴. شماره ۱. صص ۱۲۷-۱۱۳.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، مهدی بدلی.(۱۳۹۲).تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خودکارآمدی دانشجویان. فصلنامه علمی ترویجی نامه آموزش عالی. سال ۶. شماره ۲۴. صص ۱۱۳-۹۷.
- مهدی بدلی، علی دانا، سوسن فرخی تیرانداز، منصور حرفه دوست.(۱۳۹۲). اثربخشی بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر میزان خلافیت دانشجویان. فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره ۳. شماره ۳. صص ۶۷-۴۵.
- جواد حاتمی؛ امید نوروزی؛ علی دانا .(۱۳۹۶). ارزیابی رضایت دانشجویان از کیفیت دوره های آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس. یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی. دانشگاه تبریز. اردیبهشت ۱۳۹۶ .
- علی دانا؛ مژگان محمدی مهر.(۱۳۹۴). تبیین شایستگیهای مورد نیاز آموزش پزشکی عمومی با رویکرد طب نظامی. سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی در علوم سلامت. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج. پاییز ۱۳۹۴ .
- محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ عیسی رضایی؛ علی دانا.(۱۳۹۴). رویکردهای نوین تحلیل نیاز یادگیرندگان در بستر شبکه های اجتماعی (واکاوی یادگیری، داده کاوی آموزشی و هستان نگاری آموزشی). همایش ملی شبکه های اجتماعی مجازی: بستری برای آموزش و یادگیری. دانشگاه علامه طباطبایی. اردیبهشت ۱۳۹۴ .
- علی دانا؛ نسرین ترک. (۱۳۹۲). تاثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای شناختی و فراشناختی. هشتمین کنفرانس ملی و پنجمین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی ایران. انجمن یادگیری الکترونیکی ایران. تهران. اسفند ۱۳۹۲ .
- عیسی رضایی؛ علی دانا.(۱۳۹۱). آزمایشگاههای مجازی و جایگاه آنها در آموزش میکروبیولوژی. اولین همایش سراسری روشهای آموزش در علوم زیست شناسی. اصفهان. شهریور ۱۳۹۱ .
- عیسی رضایی؛ علی دانا.(۱۳۹۱). اشیاء یادگیری کلید طلایی آموزش اثربخش میکروبیولوژی. اولین همایش سراسری روشهای آموزش در علوم زیست شناسی. اصفهان. شهریور ۱۳۹۱.
- کارگاه آموزشی تربیت ارزیاب جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی، انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران، ۱۳۹۷، تهران (۲۴ ساعت).
- کارگاه آموزشی اظهارنامه نویسی براساس مدل تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی، انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران، ۱۳۹۷، تهران (۱۶ ساعت).
- دوره تخصصی ارزیابی اثربخشی برنامههای آموزشی با تاکید بر بازگشت سرمایه(ROI)، موسسه آموزشی نوآوران صنعت پویای پیشرو، زمستان ۱۳۹۶، تهران (۱۶ ساعت).
- دوره تخصصی روشهای نوین تدریس برای مدرسان (Train The Trainer)، موسسه آموزشی پژوهشی توسعه یادگیری آریا، تابستان ۱۳۹۶، تهران (۲۴ ساعت).
- دوره تخصصی تربیت ارزیاب کانون ارزیابی و توسعه شایستگی(Assessment & Development Center)، مرکز آموزش بانک انصار، تابستان ۱۳۹۶، تهران (۲۴ ساعت).
- کارگاه آموزشی ارزیابی فرایندهای مدیریت منابع انسانی براساس مدل فیلیپس، شرکت کاوشگران بهره وری پویای پارس، آبان ماه ۱۳۹۵، تهران ( ۱۶ ساعت).
- کارگاه آموزشی کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی مبتنی بر یادگیری الکترونیکی، دانشگاه علامه طباطبایی، مهرماه ۱۳۹۵، تهران (۸ ساعت).
- کارگاه آموزشی طراحی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، آذرماه ۱۳۹۲، تهران ( ۴ ساعت).
- کارگاه آموزشی نیازسنجی آموزشی در سازمان ها و صنایع، دانشگاه علامه طباطبایی، آبان ماه ۱۳۹۰، تهران ( ۲۰ ساعت).
- کارگاه آموزشی “روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی“، مدت دوره ۱۶ ساعت، محل برگزاری: مرکز آموزش بانک انصار، تهران، بهمن ماه ۱۳۹۷.
- کارگاه آموزشی “آموزش نرم افزار تالیف و تولید چندرسانه ای آموزشی کپتیویت ورژن ۲۰۱۷ (Adobe Captivate 2017)“، مدت دوره ۸ ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، اردیبهشت ۱۳۹۷.
- کارگاه آموزشی “طرح درس نویسی“، مدت دوره ۸ ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، آبان ماه ۱۳۹۸.
- کارگاه آموزشی “روشها و فنون تدریس”، مدت دوره ۲۰ ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، آذر ماه ۱۳۹۸.
- وبینار آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت ۲ ساعت، هشتمین کنفرانس آموزش و توسعه منابع انسانی،وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اسفند ماه ۱۳۹۹.
- وبینار آموزشی “تدریس تعاملی تحت وب”، مدت ۲ ساعت، شرکت دانش بنیان آینده آموزان آتا، اسفندماه ۱۳۹۹.
- کارگاه آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت ۴ ساعت، بانک رفاه کارگران، اردیبهشت ۱۴۰۰.
- کارگاه آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت ۴ ساعت، دانشگاه بیرجند، اردیبهشت ۱۴۰۰.
- وبینار آموزشی “تدریس تعاملی تحت وب”، مدت ۴ ساعت، انجمن فناوری آموزشی ایران با همکاری انجمن علمی-دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، خرداد ۱۴۰۰.
- پژوهشگر برتر بانک انصار در سال ۱۳۹۷ و دریافت لوح تقدیر از مدیر عامل محترم بانک انصار.
- دریافت جایزه تحصیلی بنیاد نخبگان در سالتحصیلی۹۶ –
- کسب رتبه ۱۰ آزمون سراسری دکتری تخصصی D در رشته تکنولوژی آموزشی – ۱۳۹۳.
- کسب رتبه ۱۷ آزمون سراسری کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی –
- شاگرد اول دوره کارشناسی در بین ۴۵ نفردانشجو –
- کسب عنوان دانشجوی فرهیخته و نمونه دانشگاه تبریز و دریافت لوح تقدیر از سوی رییس دانشگاه تبریز –
- کسب عنوان دانشجوی فرهیخته و نمونه دانشگاه تبریز و دریافت لوح تقدیر از سوی مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز –
دانش تخصصی
فرایندها و روش های آموزش الکترونیکی / پیشرفته
طراحی و تولید محتوای الکترونیکی/ پیشرفته
طراحی آموزشی/ پیشرفته
ارزشیابی و اثربخشی آموزشی با مدل های کرک پاتریک، فیلیپس، سیپ، هالتون و ….. / پیشرفته
برنامه ریزی آموزشی/ پیشرفته
آموزش و توسعه منابع انسانی / پیشرفته
نیازسنجی آموزشی با مدل دیکوم و استاندارد و مهارت / پیشرفته
استقرار نظام آموزشی براساس استاندارد ISO 10015 / خوب
استقرار نظام آموزشی براساس استاندارد ISO 29990 / خوب
کانون های ارزیابی و توسعه شایستگی/خوب
برنامه ریزی توسعه فردی(IDP) /پیشرفته
روشهای تحقیق کیفی و کمی/ پیشرفته
جایزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی/پیشرفته
ابزار و نرم افزار
TechSmith Camtasia Studio
Adobe Captivate
Adobe Connect
Articulate Storyline
Microsoft Office
SPSS (Statistical package for social science)
Moodle LMS
مهارتهای زبانی
ترکی آذربایجانی/ مسلط
فارسی/ مسلط
ترکی استانبولی/ خوب
انگلیسی/ خوب
نقاط قوت رفتاری
ارتباطات بین فردی قوی
مسئولیت پذیری و پاسخگویی
تعهد، نشاط و انگیزه خدمت
کار تیمی (روحیه مشارکتی)
انعطاف پذیری
حل مسئله و تصمیم گیری
دروس مورد علاقه برای تدریس
تکنولوژی آموزشی
یادگیری الکترونیک و تولید محتوای چندرسانه ای
روش ها و فنون تدریس(TTT)
سنجش و ارزشیابی آموزشی
طراحی آموزشی
روانشناسی تربیتی
روش های تحقیق
طرح های پژوهشی
ردیف | عنوان طرح | مسئولیت | سازمان | زمان |
۱ | طراحی آموزشی دورههای پودمانی طب نظامی با رویکرد یادگیری مادام العمر | مجری طرح | دانشگاه علوم پزشکی ارتش ج.ا.ا | زمستان ۱۳۹۴ |
۲ | ارزیابی کیفیت آموزشهای ارائه شده در مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تربیت مدرس از منظر دانشجویان و متخصصان آموزشی | مجری طرح | دانشگاه تربیت مدرس تهران | بهار ۱۳۹۵ |
۳ | بررسی وضعیت ترکیب تحصیلی کارکنان بانک انصار به منظور ترسیم وضعیت مطلوب در افق ۱۴۰۰ | مجری طرح | بانک انصار | پاییز ۱۳۹۶ |
۴ | طراحی و تولید چندرسانهای آموزشی(Multimedia) مدیریت ریسک اعتباری | مجری طرح | بانک انصار | پاییز ۱۳۹۷ |
۵ | طراحی دورههای توانمندسازی مسئولین جذب و استخدام | همکار طرح | موسسه هدایت فرهیختگان جوان | تابستان ۱۳۹۷ |
۶ | طراحی و اعتباریابی مدل برنامهریزی توسعه فردی در بانک انصار | همکار طرح | بانک انصار | زمستان ۱۳۹۷ |
۷ | بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی | همکار طرح | دانشگاه علامه طباطبائی | ۱۳۹۶-۹۷ |
۸ | راه اندازی سامانه مدیریت یادگیری(LMS) برای شرکت اکسیر دانش نوین ایرانیان | همکار طرح | شرکت اکسیر دانش نوین ایرانیان | تابستان ۱۳۹۸ |
۹ | طراحی و تولید چندرسانهای آموزشی(Multimedia) قانون جدید چک | مجری طرح | بانک سپه | زمستان ۱۳۹۹ |