
مقطع دکتری : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه علامه طباطبایی(روزانه) – معدل 18/42 – 1393 تا 1398
عنوان رساله : ارزیابی نظام ارزشیابی موجود در بانک های خصوصی به منظور تدوین الگوی مناسب ارزشیابی آموزشی بانک انصار
مقطع کارشناسی ارشد : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه علامه طباطبایی (روزانه) – معدل 18/79 – 1390 تا 1392
عنوان پایان نامه: تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان
مقطع کارشناسی : رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی – دانشگاه تبریز (روزانه) – معدل 18/25 – 1386 تا 1390
- بانک انصار– معاونت منابع انسانی و آموزش- کارشناس آموزش- از فروردین 1395 تا شهریور 1398.
- بانک انصار– معاونت سرمایه انسانی و توسعه- مسئول کارشناس ارزشیابی آموزشی- از شهریور 1398 تا آذر 1399.
- بانک سپه – مرکز آموزش و توسعه دانش- کارشناس آموزش- از دی 1399 تاکنون.
ابراهیمی، آیت اله؛ کمیزی، اکبر؛ دانا علی.(1397). برنامه ریزی فعالیت های توسعهی فردی(ترجمه). تهران: علم استادان.
- عضو کمیته نظام پیشنهادات بانک انصار از سال 1398.
- عضو کمیته بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبائی.
- ارزیاب کانون ارزیابی در بانک انصار از سال 1397 تا کنون.
- ارزیاب جایزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی از سال 1397 تا کنون.
- بازرس دومین دوره هیات مدیره انجمن علمی فناوری آموزشی ایران.
- مسئول کمیته ارتباط با جامعه و صنعت انجمن فناوری آموزشی ایران از سال 1398 تا کنون.
- عضو انجمن علمی فناوری آموزشی ایران از سال 1397 تا کنون.
- عضو انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی از سال 1397 تاکنون.
- داور فصلنامه علمی-پژوهشی توسعهی استعداد
- داور فصلنامه علمی-پژوهشی The Future of Medical Education Journal
- داور پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه
- داور ششمینهمایش بینالمللی روانشناسی مدرسه
- داور اولین همایش ملی یادگیری سیار
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس اصول طراحی نظامهای آموزشی- نیمسال اول سالتحصیلی 97-96.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس آموزش مبتنی بر روش سیستمها- نیمسال اول سالتحصیلی 97-96.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران-درس کاربرد کامپیوتر در تعلیم و تربیت- نیمسال دوم سالتحصیلی 97-96.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس آموزش و پرورش تطبیقی- نیمسال اول سالتحصیلی 98-97.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- درس تربیت رسانهای- نیمسال دوم سالتحصیلی 98-97.
- دانشگاه علامه طباطبایی تهران-درس کاربرد کامپیوتر در مشاوره- نیمسال اول سالتحصیلی 98-97.
- دانشگاه پیام نور مرکز گرمی- درس مقدمات تکنولوژی آموزشی- نیمسال دوم سالتحصیلی 93-92.
- موسسه قرآنی امام علی(ع) شهرستان گرمی- درس روانشناسی تربیتی- نیمسال اول و دوم سالتحصیلی 93-92.
- Dana, A., Hatami, J., & Maleki, M. (2019). Evaluation of the quality of provided instruction in e-learning center of Tarbiat Modares University (TMU) from students’ and educational experts’ point of view. Quarterly Journal of Iranian Distance Education. 1(3): 29-38.
- Mohammadimehr, M. Dana, A. (2018). Competencies Needed for General Practitioners to Develop Military Medicine Courses. Journal of Advances in Medical Education. 1(2): 22- 25.
- Dana, A. Mohammadimehr M. (2017). A study on capabilities required in military medicine to develop modular training courses: a qualitative study. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism. 5(3):134-147 (Indexed by Pub Med, ISC).
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، خدیجه علیآبادی، علی دلاور، محمدعلی دهقان دهنوی.(پذیرفته شده- در انتظار چاپ). بازطراحی ارزشیابی و اثربخشی در نظام آموزش و توسعه بانکهای خصوصی: پیشنهاد یک الگوی یکپارچه. فصلنامه علمی-پژوهشی توسعه استعداد.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، خدیجه علیآبادی، علی دلاور، محمدعلی دهقان دهنوی.(1398). واکاوی وضعیت موجود ارزشیابی آموزشی در بانکهای خصوصی کشور(یک پژوهش کیفی). فصلنامه علمی-پژوهشی انجمنآموزش و توسعه منابع انسانی ایران. سال 6. شماره 20.
- محمدرضا نیلی احمدآبادی، علی دانا. (1396). جستاری بر ابعاد و مولفههای ارزیابی نقادانهی کتب درسی دانشگاهی با تاکید بر اصول طراحی و سازماندهی پیامهای آموزشی. پژوهش نامهی انتقادی متون و برنامه علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال 17. شماره 7. صص 233-219.
- علی دانا؛ مژگان محمدیمهر؛ علیرضا خوشدل.(1394).بررسی جایگاه طراحی آموزش به شیوه پودمانی در آموزش پزشکی. نشریه مطالعات آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش. سال 3. شماره 2. صص 52-44.
- علی دانا، نسرین ترک، عیسی رضایی.(1394).کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود راهبردهای انگیزشی. فصلنامه علمی-پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. سال 6. شماره 1. صص 146-131.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، محمدحسن امیرتیموری.(1393). تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی اندازه گیری تربیتی. سال 5. شماره 15. صص 104-77.
- سید کاظم بنی هاشم، عیسی رضایی، مهدی بدلی، علی دانا .(1393).بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلافیت دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره 4. شماره 1. صص 127-113.
- علی دانا، محمدرضا نیلی احمدآبادی، مهدی بدلی.(1392).تاثیر بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خودکارآمدی دانشجویان. فصلنامه علمی ترویجی نامه آموزش عالی. سال 6. شماره 24. صص 113-97.
- مهدی بدلی، علی دانا، سوسن فرخی تیرانداز، منصور حرفه دوست.(1392). اثربخشی بکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر میزان خلافیت دانشجویان. فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره 3. شماره 3. صص 67-45.
- جواد حاتمی؛ امید نوروزی؛ علی دانا .(1396). ارزیابی رضایت دانشجویان از کیفیت دوره های آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس. یازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی. دانشگاه تبریز. اردیبهشت 1396 .
- علی دانا؛ مژگان محمدی مهر.(1394). تبیین شایستگیهای مورد نیاز آموزش پزشکی عمومی با رویکرد طب نظامی. سومین همایش کشوری تحقیقات کیفی در علوم سلامت. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج. پاییز 1394 .
- محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ عیسی رضایی؛ علی دانا.(1394). رویکردهای نوین تحلیل نیاز یادگیرندگان در بستر شبکه های اجتماعی (واکاوی یادگیری، داده کاوی آموزشی و هستان نگاری آموزشی). همایش ملی شبکه های اجتماعی مجازی: بستری برای آموزش و یادگیری. دانشگاه علامه طباطبایی. اردیبهشت 1394 .
- علی دانا؛ نسرین ترک. (1392). تاثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای شناختی و فراشناختی. هشتمین کنفرانس ملی و پنجمین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی ایران. انجمن یادگیری الکترونیکی ایران. تهران. اسفند 1392 .
- عیسی رضایی؛ علی دانا.(1391). آزمایشگاههای مجازی و جایگاه آنها در آموزش میکروبیولوژی. اولین همایش سراسری روشهای آموزش در علوم زیست شناسی. اصفهان. شهریور 1391 .
- عیسی رضایی؛ علی دانا.(1391). اشیاء یادگیری کلید طلایی آموزش اثربخش میکروبیولوژی. اولین همایش سراسری روشهای آموزش در علوم زیست شناسی. اصفهان. شهریور 1391.
- کارگاه آموزشی تربیت ارزیاب جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی، انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران، 1397، تهران (24 ساعت).
- کارگاه آموزشی اظهارنامه نویسی براساس مدل تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی، انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران، 1397، تهران (16 ساعت).
- دوره تخصصی ارزیابی اثربخشی برنامههای آموزشی با تاکید بر بازگشت سرمایه(ROI)، موسسه آموزشی نوآوران صنعت پویای پیشرو، زمستان 1396، تهران (16 ساعت).
- دوره تخصصی روشهای نوین تدریس برای مدرسان (Train The Trainer)، موسسه آموزشی پژوهشی توسعه یادگیری آریا، تابستان 1396، تهران (24 ساعت).
- دوره تخصصی تربیت ارزیاب کانون ارزیابی و توسعه شایستگی(Assessment & Development Center)، مرکز آموزش بانک انصار، تابستان 1396، تهران (24 ساعت).
- کارگاه آموزشی ارزیابی فرایندهای مدیریت منابع انسانی براساس مدل فیلیپس، شرکت کاوشگران بهره وری پویای پارس، آبان ماه 1395، تهران ( 16 ساعت).
- کارگاه آموزشی کارآفرینی در تکنولوژی آموزشی مبتنی بر یادگیری الکترونیکی، دانشگاه علامه طباطبایی، مهرماه 1395، تهران (8 ساعت).
- کارگاه آموزشی طراحی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، آذرماه 1392، تهران ( 4 ساعت).
- کارگاه آموزشی نیازسنجی آموزشی در سازمان ها و صنایع، دانشگاه علامه طباطبایی، آبان ماه 1390، تهران ( 20 ساعت).
- کارگاه آموزشی “روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی“، مدت دوره 16 ساعت، محل برگزاری: مرکز آموزش بانک انصار، تهران، بهمن ماه 1397.
- کارگاه آموزشی “آموزش نرم افزار تالیف و تولید چندرسانه ای آموزشی کپتیویت ورژن 2017 (Adobe Captivate 2017)“، مدت دوره 8 ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، اردیبهشت 1397.
- کارگاه آموزشی “طرح درس نویسی“، مدت دوره 8 ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، آبان ماه 1398.
- کارگاه آموزشی “روشها و فنون تدریس”، مدت دوره 20 ساعت، محل برگزاری: دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، آذر ماه 1398.
- وبینار آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت 2 ساعت، هشتمین کنفرانس آموزش و توسعه منابع انسانی،وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اسفند ماه 1399.
- وبینار آموزشی “تدریس تعاملی تحت وب”، مدت 2 ساعت، شرکت دانش بنیان آینده آموزان آتا، اسفندماه 1399.
- کارگاه آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت 4 ساعت، بانک رفاه کارگران، اردیبهشت 1400.
- کارگاه آموزشی “چگونه یک تدریس آنلاین جذاب و اثربخش داشته باشیم؟”، مدت 4 ساعت، دانشگاه بیرجند، اردیبهشت 1400.
- وبینار آموزشی “تدریس تعاملی تحت وب”، مدت 4 ساعت، انجمن فناوری آموزشی ایران با همکاری انجمن علمی-دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، خرداد 1400.
- پژوهشگر برتر بانک انصار در سال 1397 و دریافت لوح تقدیر از مدیر عامل محترم بانک انصار.
- دریافت جایزه تحصیلی بنیاد نخبگان در سالتحصیلی96 –
- کسب رتبه 10 آزمون سراسری دکتری تخصصی D در رشته تکنولوژی آموزشی – 1393.
- کسب رتبه 17 آزمون سراسری کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی – گرایش تکنولوژی آموزشی –
- شاگرد اول دوره کارشناسی در بین 45 نفردانشجو –
- کسب عنوان دانشجوی فرهیخته و نمونه دانشگاه تبریز و دریافت لوح تقدیر از سوی رییس دانشگاه تبریز –
- کسب عنوان دانشجوی فرهیخته و نمونه دانشگاه تبریز و دریافت لوح تقدیر از سوی مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز –
دانش تخصصی
فرایندها و روش های آموزش الکترونیکی / پیشرفته
طراحی و تولید محتوای الکترونیکی/ پیشرفته
طراحی آموزشی/ پیشرفته
ارزشیابی و اثربخشی آموزشی با مدل های کرک پاتریک، فیلیپس، سیپ، هالتون و ….. / پیشرفته
برنامه ریزی آموزشی/ پیشرفته
آموزش و توسعه منابع انسانی / پیشرفته
نیازسنجی آموزشی با مدل دیکوم و استاندارد و مهارت / پیشرفته
استقرار نظام آموزشی براساس استاندارد ISO 10015 / خوب
استقرار نظام آموزشی براساس استاندارد ISO 29990 / خوب
کانون های ارزیابی و توسعه شایستگی/خوب
برنامه ریزی توسعه فردی(IDP) /پیشرفته
روشهای تحقیق کیفی و کمی/ پیشرفته
جایزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی/پیشرفته
ابزار و نرم افزار
TechSmith Camtasia Studio
Adobe Captivate
Adobe Connect
Articulate Storyline
Microsoft Office
SPSS (Statistical package for social science)
Moodle LMS
مهارتهای زبانی
ترکی آذربایجانی/ مسلط
فارسی/ مسلط
ترکی استانبولی/ خوب
انگلیسی/ خوب
نقاط قوت رفتاری
ارتباطات بین فردی قوی
مسئولیت پذیری و پاسخگویی
تعهد، نشاط و انگیزه خدمت
کار تیمی (روحیه مشارکتی)
انعطاف پذیری
حل مسئله و تصمیم گیری
دروس مورد علاقه برای تدریس
تکنولوژی آموزشی
یادگیری الکترونیک و تولید محتوای چندرسانه ای
روش ها و فنون تدریس(TTT)
سنجش و ارزشیابی آموزشی
طراحی آموزشی
روانشناسی تربیتی
روش های تحقیق